امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://sirooosi.cloob24.com
0

کباب حسینی , طرز تهیه کباب حسینی , دستور پخت کباب حسینی

مواد لازم کباب حسینی برای 2 نفر

سینه مرغ    1 عدد

فلفل دلمه ای    1 عدد

گوجه فرنگی    2 عدد

پیاز    1 عدد

روغن مایع    به میزان کافی

آبلیمو    به میزان کافی

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه کباب حسینی

ابتدا استخوان های اضافی سینه مرغ را جدا می کنیم و آنرا به اندازه قطعات جوجه کباب خرد می کنیم. مزغ خرد شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم.

در مرحله بعد 1 قاشق غذاخوری روغن مایع را به همراه آبلیمو، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا با گوشت مرغ مخلوط شوند. روی کاسه را سلفون می کشیم و آنرا به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

در همین حین فلفل دلمه ای ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از گذشت 2 ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم و قطعات مرغ را سیخ می کنیم. توجه داشته باشید بین هر دو قطعه مرغ یک قطعه فلفل دلمه ای یا پیاز سیخ کنید.

پس از اینکه تمام قطعات مرغ را سیخ کردیم یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم و 2 فنجان آب به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن مایع و کمی آبلیمو داخل تابه می ریزیم. در صورتی که می خواهید سس کباب حسینی خوشرنگ باشد می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز اضافه کنید.

پس از اینکه آب موجود در تابه شروع به جوشیدن کرد سیخ ها را داخل تابه می چینیم. درب تابه را می بندیم تا با حرارت ملایم کباب آماده شود. چند دقیقه مانده به پایان پخت کباب ها گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و داخل تابه قرار می دهیم تا نرم شوند.

در پایان پس از اینکه آب اضافی داخل تابه تبخیر شد و سس کباب حسینی غلظت مناسب را پیدا کرد، غذا را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. برای تزیین کباب حسینی می توانیم از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنیم.

در صورتی که می خواهید از گوشت قرمز به جای گوشت مرغ استفاده کنید باید گوشت راسته گوسفندی یا فیله گوساله را جایگزین سینه مرغ در مواد لازم کنید و با همین روش کباب را تهیه کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه